SOCIALDEMOKRATIET I VORDINGBORG

Valgcafe i Hold A Cafeen. Børnenes parti så selvfølgelig har vi nu et børnehjørne

Hold A valgcafe

Kongres

Vi var 9 gode socialedemokrater på kongres i Aalborg. Det var som sædvanlig en god oplevelse og dejligt at møde så veloplagt en formand. Snart skal hun giftes. Hun lavede næsten "en Mikael" ved at sige det på talerstolen <3

Vi besluttede "Den europæriske solidaritetspagt" - vores valgoplæg til EP valget d. 26. maj 2019 og vi fik valgt rækkefølgen på vores EP kandidater. Marianne Vind - Regions Sjællands kandidat fik en 4. plads - lidt bedre end for 5 år siden da Britta blev nr. 5. Det betyder nu ingenting, da det er vælgerne der bestemmer. I vil ved flere lejligheder få mulighed for at hilse på Marianne.

Mange af vores delegerede gik på talerstolen - Vordingborg er en stemme der bliver lagt positivt mærke til. Kennth Andersen talte om erhversuddannelser og mesterlære. Anders J Andersen om vores nationale udvalg og Brian Bressendorff talte om infrastruktur i provnsen og fik nævnt bus 660R som Mette jo kender og ved hvor vigtig den er.

Brians tale på kongressen - klik her

Merete Steffensen - med for første gang på kongres

WAUW.
Ja der er faktisk et ret godt ord i forhold til at have været på kongres første gang med Socialdemokratiet.
Debatten var i år lavet på en ny måde. 3 spørgsmål og derefter svar fra Mette  - vel at mærke - uden forberedelses tid. Det var stærkt.
Vi har den dygtigste statsminister kandidat og hun viste med al tydelighed at hun mener hvad hun siger og står på mål for de udspil der er sendt ud. Jeg er stolt af at være socialdemokrat og det er kun blevet forstærket efter denne weekend.
Tak for muligheden for at komme med til de øvrige bestyrelsesmedlemmer.

Kenneth Andersen - med for 3. gang på kongres og denne gang som kommunalbestyrelsesmedlem.

Socialdemokratiet i Vordingborg var repræsenteret på dette års kongres af hele 9 medlemmer. Brian Bressendorff, Rasmus Oxfeldt Larsen, Marethe Steffensen, Tommy Larsen, Jens Beck-Lauritzen, Anders Andersen, Kenneth Andersen, Susan Thydal og naturligvis vores allesammens formand Lise Lotte Møller.

I år skulle kongressen vælge kandidater til det kommende Europa-Parlamentets valg til maj, og her blev Jeppe Kofod Socialdemokratiets spidskandidat. Vores egen Marianne Vind blev opstillet som nummer fire på socialdemokratiets liste. Desuden vedtog en enig kongres Socialdemokratiets solidaritetspagt

Kongressen brugte en god del af tiden på, at diskutere partiets nye udspil “Altid på børnenes side”, der omhandler Socialdemokratiets udspil på børne og unge området, primært på de mest udsatte.

Desuden gjorde folketingsgruppen det klart, at den reform man var med til at indføre på arbejdsmarkedet har brug for et gennemsyn. Mette Frederiksen lagde især vægt på, at sikkerhedsnettet simpelthen ikke var stærkt nok til at bære intentionerne i reformen. Maskerne blev simpelthen for store.

Vordingborgkredsen havde tre medlemmer på talerstolen, hvor emnerne omkring lokale busruter, folkeskolen og ligestilling var relevante emner.

Der var fra Mette Frederiksens side, ligeledes fokus på at arbejde for at få uddannelsesinstitutionerne spredt ud i landet, netop for at tilgodese de håndværksmæssige uddannelser. I den forbindelse pointerede Mette, at infrastrukturen i provinsen skal prioriteres.

Vi skal fra Socialdemokratiets side sætte fuld fokus i de kommende måneder på at forberede os på den kommende valgkamp til både folketinget og europaparlaments valget.

Nyt fra Bestyrelsen

Der har været lidt udskiftning i bestyrelsen og vi har sagt farvel til Heidi og Erik. I stedet er Lidy og Merete trådt ind i bestyrelsen

Socialdemokratiet i Vordingborg kommune: liselotte

Lav din egen hjemmeside